Finnország gumigyártása jó száz esztendővel ezelőtt kezdődött Nokia városában – ez a helyszín adta a cégnevet, mint ahogy az ismert mobiltelefon-márkáét is. Egyéb termékek mellett bicikligumikat készítettek, majd 1925-ben kezdték el a személyautó-abroncsok előállítását, mégpedig a finnországi útviszonyok figyelembevételével. Ez mindmáig így is maradt, aminek különös érdekessége van hazánk számára: azok a gumik, amelyek a dimbes-dombos, jórészt aszfaltozatlan, ennek megfelelően gödrös és hullámos finn utakon megfelelnek, kiválóan teljesítenek a nem mindenütt elsőrangú magyar úthálózaton is.
Az első, nemzetközi rangú innovációra 1934-ben került sor: a Nokian kihozta a világ első téli gumiját, Hakkapelitta néven. Ez az erőteljes profilbütykökkel és „szívókorongokkal” ellátott abroncs tette igazán alkalmassá a téli használatra a gépkocsikat, és iskolát teremtett: ma már természetes, hogy télen téli gumival járunk, és abban sincs semmi meglepő, hogy ennek legnagyobb szakértője a messzi Északon honos Nokian márka, amely külön fejlesztőbázist és próbapályát tart fenn a lappföldi Ivalóban, 300 kilométernyire északra a Sarkkörtől.
Folyamatos fejlődéssel továbbra is az élvonalban biztosít magának helyet a Nokian. Gyártóüzemet létesített Oroszországban is, 3700 főt foglalkoztat, termelése meghaladja az évi tízmillió darabot, és mind a téli-, mind a nyári gumiabroncsaival a legkiválóbb teszteredményeket és értékeléseket éri el független szaklapok összehasonlításaiban, kedvező ár-érték arányának köszönhetően pedig nagy megbecsülést vívott ki magának a legszigorúbb zsűri, a vásárlóközönség körében.